História

Všeobecné informácie

Krajina: Slovensko
Mesto: Bratislava
Majiteľ: Unibail-Rodamco

Popis centra

Priestor na prenájom: 58.000 m²
Poschodia: 3
Počet obchodov: 240


 

AUPARK zmenil život mesta

V roku 1775, keď sa prešporská mestská rada rozhodla vytvoriť verejný park, nik netušil, že táto revolučná myšlienka začne písať novú históriu miesta, známeho latinskou predponou au. V bezprostrednej blízkosti Dunaja v krátkom čase vyrástlo centrum spoločenského a kultúrneho života mešťanov – Aupark, ktorý bol jedným z prvých verejných parkov v európskych metropolách. Výnimočné prostredie, množstvo atrakcií, divadelné predstavenia, hostinec, rozárium či šatňa pre návštevníkov vytvorili z tohto parku vyhľadávané výletné miesto v širokom okolí ... neskoršie dlhé roky vojny ho však neušetrili a po období slávy upadlo aj toto miesto do zabudnutia. Veľkou rekonštrukciou prešiel park v sedemdesiatych rokoch 20. storočia, no nepodarilo sa prinavrátiť mu lesk a slávu z minulosti ...

 


História tohto mimoriadneho miesta sa stala inšpiráciou pre vybudovanie a pomenovanie moderného nákupno-zábavného centra, ktoré hrdo nosí slávny názov Aupark. Od samého vzniku sa stal predstaviteľom všetkého, čo tomuto miestu dlhé roky chýbalo – oddychu, zábavy a nákupov. Počas svojej existencie sa zapísal do povedomia ako atraktívne kultúrno-spoločenské miesto, ktoré ruka v ruke so Sadom Janka Kráľa opäť prebudilo obľúbenú a vyhľadávanú lokalitu.


Stavba budovy bola zahájená v máji 2000 a Aupark bol slávnostne otvorený 15. novembra 2001. Celkové ukončenie sa uskutočnilo na jar 2002. Na výstavbe sa podieľalo spolu 3.655 pracovníkov. Investičné náklady, vrátane investícii nájomcov predstavovali približne 4 mld. Sk. Bratislavčania získali 43 000 m2 nákupno-zábavnej plochy. 9. januára 2006 sa začalo rozširovanie o ďalšiu časť. Stavebné náklady dosiahli miliardu korún. Do prevádzky bola táto časť uvedená 23. augusta 2007. Hlavnému mestu tak pribudlo bezmála pätnásťtisíc štvorcových metrov prenajímateľnej maloobchodnej plochy. Celkovo bratislavský Aupark narástol na takmer 58-tisíc štvorcových metrov, a patrí medzi najväčšie shopping centrá v krajine.

Nákupné centrum Aupark

Aupark je etablovaným obchodným centrom so silnou pozíciou na trhu, ktorú získalo vďaka svojej polohe, vynikajúcej dostupnosti autom i mestskou hromadnou dopravou, a rovnako atraktívnou ponukou reštaurácií, zábavy a viac než 200 obchodov svetových i lokálnych značiek. Počas svojej existencie sa zapísal do povedomia ako atraktívne kúlturno-spoločenské miesto, ktoré ruku v ruke so Sadom Janka Kráľa opäť prebudilo obľúbenú a vyhľadávanú lokalitu.
Stavba budovy bola zahájená v máji 2000 a Aupark bol slávnostne otvorený 15. novembra 2001. Bratislavčania získali 43 000 m2 nákupno-zábavnej plochy. V januári 2006 sa začalo rozširovanie o ďalšiu časť, ktorá bola uvedená do prevádzky v auguste 2007. Hlavnému mestu tak pribudlo bezmála 15 000 m2 prenajímateľnej plochy. 
Parkovisko ponúka zákazníkom viac než 2200 farebne odlíšených parkovacích miest a tiež modernú navigáciu. Aby sme čo najviac spríjemnili zážitok z návštevy všetkým zákazníkom venujeme pozornosť každému elementu zákazníckeho zážitku a berieme na seba záväzok neustále dopĺňať nové a zároveň zlepšovať existujúce služby, aby sa každý návštevník cítil v Auparku čo najlepšie a opakovane sa k nám vracal.

O skupine Unibail-Rodamco-Westfield

Skupina Unibail-Rodamco-Westfield je popredný svetový developer a prevádzkovateľ prvotriednych nehnuteľností. Hodnota jej portfólia k 30. júnu 2021 predstavuje 55,0 mld. €, z čoho 86 % tvoria maloobchodné priestory, 7 % kancelárie, 5 % kongresové a výstavné priestory a 2 % služby. Skupina momentálne vlastní a prevádzkuje 86 nákupných centier vrátane 53 vlajkových predajní v najdynamickejších mestách Európy a Spojených štátov. Skupina Unibail-Rodamco-Westfield pôsobí na dvoch kontinentoch a v 12 krajinách, pričom poskytuje jedinečnú platformu pre maloobchodných predajcov a podujatia na propagáciu značiek a zákazníkom ponúka výnimočné a priebežne inovované priestory a služby.

Vďaka podpore 2 900 profesionálov, bezkonkurenčným skúsenostiam a know-how má skupina ideálnu pozíciu na vytváranie pridanej hodnoty a realizáciu projektov svetovej úrovne.

Skupina Unibail-Rodamco-Westfield sa od konkurentov odlišuje programom Better Places 2030. Jeho cieľom je vytvárať lepšie destinácie, ktoré rešpektujú najvyššie environmentálne štandardy a prispievajú k vytváraniu lepších miest.

Akcie skupiny Unibail-Rodamco-Westfield sú kótované na burzách Euronext Amsterdam a Euronext Paris (Euronext ticker: URW), so sekundárnym kótovaním v Austrálii prostredníctvom Chess Depositary Interests. Skupina disponuje ratingom BBB+ od agentúry Standard & Poor’s a Baa2 od agentúry Moody’s.

Viac informácií je k dispozícii na stránke www.urw.com. Navštívte našu knižnicu médií na adrese https://mediacentre.urw.com

Sledujte aktuálne informácie o skupine na Twitteri @urw_group, Linkedin @Unibail-Rodamco-Westfield a Instagrame @urw_group.

 
Návštevný poriadok - Slovensky (update 19.3.2021)